SMS vs E-mail Marketing Statistik

SMS vs E-mail Marketing Statistik

Forstå forskellen i effektiviteten mellem SMS og E-mail Marketing

Konverteringsrater

SMS: 29%

E-mail: 18%

Åbningsrater

SMS: 98%

E-mail: 20%

Klikrater

SMS: 29%

E-mail: 2,5%

Reaktionstid

SMS: 3 minutter

E-mail: 90 minutter

Hvordan personlige SMS'er kan forbedre konverteringen

Når man skriver SMS-beskeder med et personligt præg, kan det skabe en stærkere forbindelse til modtageren. Ved at bruge sprog, der føles som en direkte besked fra en person, og ikke et automatiseret system, kan man opbygge tillid og engagement hos kunden.

Et eksempel på en personlig SMS fra en ejendomsmægler kunne være:

Hej Greta,

Jeg sidder her med en sælger af en ejendom, hvor vi lige har underskrevet salgsaftale. Huset kommer først online om 2 uger, men vil du ikke lige se det inden?

Her er lidt kort fakta:

  • 3 værelser
  • 2 badeværelser
  • Nyrenoveret køkken
  • Have med terrasse
  • Ring eller skriv til mig +45 xxxxxxxx

Kilder

Dataene er baseret på troværdige markedsundersøgelser, der viser forskellene mellem SMS og e-mail marketing. Statistikkerne viser tydeligt, hvordan SMS overgår e-mail i konverteringsrater, åbningsrater og klikrater.

Kilder: SMS Comparison, Text Magic, DDIY, WP Funnels

What happens now?